Skicka in

Har du svårt att ta ta dig hit erbjuder vi en smidig lösning för att skicka in din telefon eller surfplatta för felsökning, reparation eller dataräddning. Vi vill att det ska kännas enkelt, tryggt och seriöst att få sin telefon lagad på distans. Under formuläret beskriver vi lite närmare hur det går till när man skickar en telefon eller surfplatta till oss.

Servicebegäran

Fyll i formuläret nedan så återkommer vi via e-post med vidare instruktioner om hur du enklast går vidare.

Kostnaden för reparationen är samma som i butiken med tillägg för returfrakt på 79:-.

    Kontaktinformation


    Returadress



    Felbeskriving

    1. Fyll i formuläret

    Skapa ett serviceärende genom att fylla i formuläret.

    2. Skicka in telefonen

    Skicka in din enhet till oss, antingen med egen post, eller med en av våra fraktsedlar.

    3. Reparation

    Vi genomför en analys och tar fram ett kostnadsförslag till dig.

    4. Retur

    När allt är klart returneras din telefon eller surfplatta till dig.

    Vi vill att det ska kännas enkelt, tryggt och seriöst att få sin telefon lagad på distans. Här under kan du läsa lite mer om vad som händer efter att du skapat en servicebegäran.

    Genom att fylla i formuläret ovan skapas ett ärende i vårt system vilket gör att vi har full koll på vad som gäller när just din enhet dyker upp hos oss. Använder ni vår fraktsedel kan vi se telefonen i vårt system så snart den har lämnats in på en DHL Service-point.

    Efter att telefonen eller surfplattan levererats till oss packas den upp och registreras som inkommen. I samband med detta märks enheten upp och ett sms-meddelande går ut till det telefonnummer ni uppgett.

    Strax efter detta påbörjar vi en inledande analys, för att antingen bekräfta felet som uppgetts vid inskick eller för att hitta den egentliga orsaken till problemet. Visar det sig vara ett mer komplicerat fel bokas enheten in för djupare felsökning.

    När felet och rotorsaken är bekräftat återkopplar vi till er med ett kostnadsförslag. Får vi offerten godkänd påbörjas reparation av telefonen snarast möjligt. I de flesta fallen har vi reservdelar på lager och kan allt som oftast slutföra reparationen redan samma dag. Vid mer avancerade fel eller ovanligare reparationer kan vi först behöva beställa hem reservdelar eller ytterligare komponenter för din felsökning, skulle detta vara fallet återkopplar om detta till dig. Passa gärna på att fråga våra tekniker om det är något ni undrar över eller skulle vilja få utförligt förklarat. Vi gillar att få försöka göra även krånglig teknik lättbegriplig. Skulle det visa sig att kostnaden för reparation eller dataräddning hamnar högre än ni anser att telefonen är värd är det alltid fritt fram att avbryta reparationen utan att några extra kostnader uppstår.

    Efter att enheten är åtgärdad görs ett fullständigt funktionstest för att se att allt fungerar som det ska innan telefonen packas i skyddande emballage för retur tillbaka till er. I samband med att paketet hämtas upp hos oss skickas ett sista meddelande med spårnumret till paketet så att ni kan följa det på vägen tillbaka.

    Skicka in telefonen
    Skicka in dataräddning
    Skicka på lagning
    Skicka in lödning bga mikrolödning

    Tveka inte att kontakta oss!

    Har ni frågor, stora som små, tveka inte att kontakta oss. Vi finns här för er!