Skicka in

Har du svårt att ta ta dig hit erbjuder vi en smidig lösning för att skicka in din telefon, surfplatta eller Mac för felsökning och reparation. Vi vill att det ska kännas enkelt, tryggt och seriöst att få sin enhet lagad på distans. Under formuläret beskriver vi lite närmare hur det går till när man skickar en enhet till oss.

Servicebegäran

Fyll i formuläret nedan så återkommer vi via e-post med vidare instruktioner om hur du enklast går vidare.

Kostnaden för reparationen är samma som i butiken med tillägg för returfrakt på 79:-.

    Kontaktinformation

    Returadress

    Felbeskriving

    1. Fyll i formuläret

    Skapa ett serviceärende genom att fylla i formuläret.

    2. Skicka in

    Skicka in din enhet till oss, antingen med egen post, eller med en av våra fraktsedlar.

    3. Analys och reparation

    Vi genomför en analys och tar fram ett kostnadsförslag till dig.

    4. Retur

    När allt är klart returneras din telefon eller surfplatta till dig.

    Vår postadress

    Om du väljer att skicka in paketet med egen fraktsedel skickas det till adressen nedan:
    Appfix Sverige AB
    Yxhammarsgatan 8-10
    503 31 Borås

    Vi kan ta emot alla typer av paket och är på plats vardagar mellan 09:00 och 18:00.

    Vi vill att det ska kännas enkelt, tryggt och seriöst att få sin telefon lagad på distans. Här under kan du läsa lite mer om vad som händer efter att du skapat en servicebegäran.

    Genom att fylla i formuläret ovan skapas ett ärende i vårt system, vilket gör att vi har full koll på vad som gäller när just din enhet dyker upp hos oss. Om ni använder vår fraktsedel kan vi se telefonen i vårt system så snart den lämnats in hos ditt närmsta ombud.

    Efter att telefonen eller surfplattan levererats till oss packas den upp och registreras som inkommen. I samband med detta märks enheten upp och ett sms-meddelande skickas till det telefonnummer som du uppgett vid servicebegäran ovan.

    Strax efter detta påbörjas en inledande analys för att antingen bekräfta felet som uppgetts vid insändande eller för att hitta den egentliga orsaken till problemet. Om det visar sig vara ett mer komplicerat fel bokas enheten in för djupare felsökning.

    När felet och rotorsaken till problemet har bekräftats återkopplar våra erfarna tekniker med ett kostnadsförslag. Om ni godkänner offerten påbörjar vi reparationen så snart som möjligt. I många fall har vi reservdelar på lager och kan slutföra reparationen redan samma dag. Vid mer avancerade eller ovanliga reparationer kan vi behöva beställa hem reservdelar eller ytterligare komponenter för att utföra felsökningen. Om så är fallet återkopplar en tekniker till er igen. Passa på att fråga om det är något du undrar över eller vill få utförligt förklarat, vi gillar att få göra krånglig teknik lättbegriplig. Om kostnaden för reparation eller dataräddning skulle vara högre än vad du anser att enheten är värd, kan du alltid avbryta reparationen utan att några extra kostnader uppstår.

    Efter att enheten har åtgärdats utförs ett omfattande funktionstest för att se att allt fungerar som det ska innan din telefon/surfplatta/dator packas i skyddande emballage för att returneras tillbaka till dig. I samband med att paketet hämtas upp skickas ett ytterligare meddelande med spårnummer till paketet, så att du kan följa det hela vägen tillbaka.

    Skicka in telefonen
    Skicka in dataräddning
    Skicka på lagning
    Skicka in lödning bga mikrolödning

    Tveka inte att kontakta oss!

    Har ni frågor, stora som små, tveka inte att kontakta oss. Vi finns här för er!